Učenje kot prekinitev sedenja

 

Pri nas otroci ne rabijo ves čas “sedeti na svojem mestu”. Nasprotno, motiviramo jih, da si med svojim delom ogledajo, kako drugi rešujejo naloge in probleme. Le takšno “sprehajaje” jim omogoča sodelovalno učenje, pri katerem se učijo od vrstnikov.

Posnemanje” je namreč prav tako način učenja, kot poskušanje ali ustvarjanje lastnih rešitev. Če morajo otroci ves čas učenja sedeti na “svojem mestu”, potem posnemanje in sodelovalno učenje ni mogoče.

Dokler otroci uporabljajo tablice in telefone, je gibanje samoumevno. Svoje delo na tablici lahko vzamejo s sabo in ga primerjajo z drugimi. Najraje seveda pokažejo, kaj so sami naredili, potem pa z veseljem pogledajo še, kaj znajo drugi.

Ko otroci začnejo delati z računalniki in ima vsak svoje delovno mesto, ni več potrebno veliko, da se otroci v novi situaciji znajdejo in nadaljujejo s sodelovalnim učenjem: učijo se kot opazovalci, svoje delo pa pokažejo tako, da druge povabijo k ogledu. Odlična vaja za samozauapnje, samozavest in spretnost predstavitve svojega dela.